سیده رستاسیده رستا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 25 روز سن داره

رستای بی همتای من

سومین پاییز از سومین سال زندگی نفسم رستا

1394/9/22 12:47
نویسنده : مامان
503 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام عشق همیشگی من

سلام ستاره زندگی من

 

خوبی؟؟؟ تا اینجا از خوندن مطالب لذت  بردی عزیزم؟؟؟؟؟

 

 

 

 

 

 

آخرین فصل از پاییز رو هم در حال گذروندن هستیم و چند روز دیگه بیشتر نمونده که آذر زیبا هم تمام بشه.

 

 

 

 

 

 

 ماهی که گذشت  پر بود از بازیهای کودکانه و جذاب تو که من و بابا رو هم توی این بازیهات شریک میکردی عزیزدلم،کلی قایم موشک،خمیر بازی و آدمک سازی و عروسک بازی و............

 

 

دوچرخه سواری هم انجام میدی و یه وقتهایی با بابا جون میرید توی پارک و دوچرخه سواری میکنید تقریبا دیگه یاد گرفتی.

خیلی چیزهای جدید و مفید یاد گرفتی،کلی نقاشی و رنگ آمیزی انجام میدی و علاقه زیادی به قصه و داستان داری هر شب و ظهر قبل از خواب باید چند تا قصه رو حتما واست تعریف کنم تا بخوابی.

 

 

 

 

 

 

کلی عاقل تر شدی و  خیلی وقتها جملات جذاب و منحصر به فردی رو بیان میکنی که واقعا زیبا و با مفهوم هستند.

 

دخترخاااااااااااانم من چقدر تو دوست داشتنی و زیبا هستی،نفس زندگی من به عدد نفسهایم دوستت دارم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب این پست:

 

قصه گویی........

 

امروزه تحقیقات علم روانشناسیثابت کرده است قصه درمانی میتواند به حل مشکلات یادگیری،اختلالات رفتاری،کاهش افسردگی،رشد اخلاقی و موفقیت کودک کمک کند و در زندگی او نقش بسیار مهمی داشته باشد.

 

فرد قصه گو باید سعی کند با استفاده از حرکات بدن،تغییر لحن صدا،قصه های عکس دار،استفاده از عروسک شخصیت های قصه،سوال و جواب کودک آن را جذاب تر و اثرگذارتر کند.

 

قصه وسن کودک:

 

کودکان در یک سالگی از شنیدن قصه لذت می برند،در این سن قصه های کوتاه همراه با تصاویر و لحن آهنگین برای کودک جذاب است.در فاصله سنی دو،سه سالگی مدت زمان توجه کودکان کوتاه است،از این رو مناسب است از قصه های کوتاه که شامل تجربه های روزانه کودک و دارای جمله های تکراری و روان باشد استفاده کنید.

در فاصله سنی چهار الی شش سالگی علاوه بر اهداف ذکر شده برای قصه،می توان از آن برای آمادگی رفتن به مدرسه،افزایش علاقه او به علم آموزی استفاده کرد.

 

 

چطور قصه بسازیم؟

 

شرایط سنی و علاقمندی کودک نکته مهمی برای قصه گویی است،ابتدا باید طرح اولیه ای برای داستان در نظر بگیریم و شخصیت های داستان را مشخص و جذابیت هایی را برای هر کدام طراحی کنیم.پیام داستان را نباید مستقیم و دستوری بسازیم و زمان بیان قصه اید در زمان های آرام و بعد از فعالیت کودک قرار دهیم.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)