سیده رستاسیده رستا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 25 روز سن داره

رستای بی همتای من

رستا خانم و اولین تجربه دوچرخه سواری

1394/8/22 11:20
نویسنده : مامان
708 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

سلاااااام عزیز دلبر مامان

 

سلام دختر خوبم

 

 

 

عزاداریهات قبول باشه عزیزم،ماه قبل که مصادف با ایام عزاداری امام حسین (ع) بود دوتایی یه سفر به تهران داشتیم(بابایی به دلیل مشغله کاری نتونست با ما همراه بشه) خیلی سفر خوبی بود هر شب به اتفاق مامانی و خاله جون و عمو جون و پدرام به هیئت میرفتیم،اونجا رو دوست داشتی و  موقع عزاداری برای خودت نماز میخوندی عزیزم.

 

علاقه فوق العاده ای هم به مامانی و خاله جون و پدرام گل داری وبه همین خاطر سعی میکردیم   تمام طول روز رو با هم بگذرونیم ولی موقع جدا شدن  کلی بی تابی میکردی،روزی هم که میخواستیم برگردیم توی فرودگاه خیلی گریه کردی و اذیت شدی،وقتی هم به خونه برگشتیم تا چند روز خیلی نااحت بودی و دائم میگفتی بریم پیش مامانی، خدارو شکر یک هفته بعدش مامانی اومدن خونمون و با هم به شیراز رفتیم عزیزدلم و کلی دوباره خوشحال شدی و بهت خوش گذشت.

 

 

 

خداروشکر این ماه هم به خوبی گذشت  و مملو از دلبریهای تو بود عزیزم،کلی جملات خوب به زبون آوردی وما رو خوشحال و هیجان زده کردی.

 

 سنت رو میتونی بگی و با انگشت نشون بدی،اسم چند تا از ماشینها رو هم یاد گرفتی،در کل نسبت به محیط اطرافت کنجکاوتر شدی و مدام سئوال میپرسی.

 

 

 

 

 

بعضی از شعرهایی رو که عمو پورنگ توی برنامه هاش میخونه رو باهاش تکرار میکنی،همینطور شعرهای خاله شادونه،تازگی یک شعر زیبا رو هم کامل یاد گرفتی عزیزم.

 

خدای خوب و مهربان                    داده به ما گوش و زبان

بخشیده مارا دل و جان                چشم و سر و دست و دهان

او داده ما را عقل و هوش             او داده ما را آب و نان

از لطف نعمتهای او                     ما زنده ایم و پر توان 

آفرین به رستای خوبم.

 

مطلب تربیتی این پست:

 

 

اگر بخواهیم کودک در خانه میوه و غذا را به این طرف و آن طرف نریزد باید به او یاد دهیم که فقط در حالی که روی صندلی اش نشسته می تواند بخورد.یادمان باشد که خودمان هم باید این موضوع را رعایت کنیم ، 10 تا 15 دقیقه نشستن روی صندلی به آنها درس صبر می دهد.اگر فرزندمان غذایش را به این طرف و آن طرف پرتاب میکند به اوبگوییم که از خوردن خوراکی خوشمزه ای که عصر میخواستم بهت بدهم خبری نیست.

 

در سن 3 تا 4 سالگی دوره ابتدایی مهارت های مودبانه را باید به کوچولوهامون شروع کنیم آنها در این سن میخواهند ادای بزرگترها را در بیاورند بنابراین برای تعلیم اینگونه رفتارها پذیرش بیشتری دارند. 

 

تقریبا تا سه سالگی بچه ها میتوانند با قاشق و چنگال غذا بخورد،میتوانیم از همین حالا برخی اصول را ملکه ذهن او کنیم مثلا اینکه "ازدستمال استفاده کن نه از آستینت"،"با دهان پر صحبت نکن"،"درست بنشین"یادمان باشد همه این رفتارها را یکدفعه از او نخواهیم و هر بار روی یکی،دو رفتار تمرکز کنیم تا به آنها عادت کند.

 

این سن طلایی را از دست ندهیم و سعی کنیم از جملات بیشتری استفاده کنیم مثلا اینکه میشه یه خواهشی کنم،همچنین میتوانیم انواع عذرخواهی و تشکر را به او یاد دهیم.

 

وقتی صحبت از مهربانی میشود تنها به این معنا نیست که از کلمات محبت آمیز استفاده کنیم.کودک باید یاد بگیرد در برخورد با دیگران چه کار کند با او صحبت کنیم تا کم کم یاد بگیرد از چه کلماتی باید استفاده کند.

 

 

 

 

 

 

 

اینم هدیه تولدت که مامانی زحمت کشیدن واست خریدن یه دوچرخه زیبا............ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاییز زیبایت غرق شادی باد جگر گوشه من.

 

پسندها (2)

نظرات (0)